אודסה עוצרת נשימתה: הרב שלמה בקשט על החיים בצל המתיחות

נתי קאליש No Comments on אודסה עוצרת נשימתה: הרב שלמה בקשט על החיים בצל המתיחות

בתכנית 'דיבור יהודי' שוחח הרב נחמיה רוטנברג עם הרב שלמה בקשט – רב של אחת הקהילות הגדולות באודסה שסיפר על ההיערכות למלחמה שעלולה לפרוץ באוקראינה | הרב בקשט: "אנחנו מתפללים לטוב ביותר אך נערכים לגרוע ביותר"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצל המתיחות באוקראינה שוחח הרב נחמיה רוטנברג בתכנית 'דיבור יהודי' עם הרב שלמה בקשט שליט"א – רב של אחת הקהילות היהודיות הגדולות באודסה, ושמע ממנו על ניהול חיי הקהילה בזמן הקשה הזה.

הרב רוטנברג: "אנו לא פרשנים שמנסים להבין מה הולך להיות, אבל אנחנו רוצים לשמוע איך רב באוקראינה מנהל את חיי הקהילה בזמן החשש ממלחמה, איך בתקופה הזאת הקהילה מתנהגת, והאם יש אנשים שמתכוננים לעזוב ולעלות לארץ" פתח הרב רוטנברג.

הרב בקשט: "אנחנו לא לחוצים אבל יש דריכות, וזה חשוב שתהיה דריכות בזמן כזה. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ומתפללים שיהיה טוב ביותר, אך מתכוננים לגרוע ביותר. כרגע אין הרגשה שונה ברחובות והכל מתנהל רגוע" שיתף הרב.

"אנחנו מכינים את עצמנו למצב של מלחמה" המשיך הרב בקשט: "כהנהלת הקהילה אנחנו מכינים כל דבר אפשרי שאם חלילה יקרה משהו נוכל להגיב בצורה הטובה ביותר, הן מבחינת מזון או תרופות. באם נצטרך חלילה להתפנות, הכנו כמה אופציות לאן ואיך לעשות זאת, ולבנתיים תגברנו את האבטחה סביב המוסדות היהודים באודסה" סיפר הרב.

 



0 תגובות